Picture
 

I fredags blev jag stora killen och fyllde ett år! Mamma och pappa sjöng för mig och jag fick öppna paket hela dagen så det är jag proffs på nu! Fick en monchichi som är jättegosig att krama så han ska få sova bredvid mig i sängen. Pappa hade köpt en liten verktygslåda åt mig så att jag kan vara med honom och jobba och så fick jag kläder, en bondgård, en liten uppblåsbar pool att svalka mig i i sommar + en massa andra leksaker.

Det bjöds på tårta, vilket jag aldrig har ätit förut, och jag gjorde ett försök att blåsa ut ljuset på den. Vi har övat på att blåsa ett tag men när tillfället gavs tyckte jag att det var roligare att sticka ner hela handen i tårtan... Men den smakade gott i alla fall..


Picture
 

På eftermiddagen kom mormor & morfar för att gratta mig och jag fick en liten el-motorcykel. Jag blev så lyrisk när pappa tog den ur kartongen och det var knappt att han fick sätta ihop den. Jag ville ju titta närmare på däck, navkapslar och prova alla knappar förstås. Men vi hjälptes åt att montera den jag, pappa och morfar och sen bar det av över parketten! Når inte riktigt ner till gaspedalen, utan behöver lite hjälp, men oj så roligt!

Men du morfar, du får nog köpa en hink med spackel till mamma & pappa så att dom kan laga alla hål jag ska göra i väggarna... :)

Picture
 

I lördags hade jag kalas och fick ännu fler fina presenter! Vi hade super-tur med vädret så vi kunde ha picnic i trädgården och vi grillade korv och åt glass. Mina två favoriter...
Det var mitt allra första egna kalas och jag var pigg och glad trots att jag knappt hade vilat något på förmiddagen och tog mig tid att "socialize'a" med alla. Fick massor med leksaker, fina smycken och en sandlåda som jag och pappa ska bygga ihop tillsammans! Jag fick så mycket glass jag orkade och full uppmärksamhet från alla håll. Det var helt enkelt en toppen dag och jag längtar redan till nästa födelsedag...

Döpt har jag ju inte blivit och mamma & pappa valde att inte ha något kyrkligt dop utan vi körde frilufts-variant i samband med kalaset. Jag berättade vilka jag valt som gudmor och gudfar och dom fick varsitt fadderbrev utav mig. Tyvärr kunde inte min faster Lisa komma på kalaset men det är hon som är min gudmor. Inför den stora dagen med namngivelse och kalas tyckte mamma att hon behövde klippa mig och för att minimera skaderisken gjorde hon det medan jag sov. Det visade sig vara mission impossible. Vänstersidan klippte hon jättefint men när hon skulle vända på mig och klippa höger sida protesterade jag i sömnen och vände tillbaka till min favorit sov-position innan hon hann kapa fjunen. Men men, allt klär en skönhet och jag har fortfarande en välfriserad sida och en med burr :) Den här fina dikten hade min gudfar Andreas skrivit till mig:

Picture
önskan

Jag önskar dig inte guld, mitt barn, ej heller pengar och makt.
Jag önskar dig modet att vara dig själv, och stå för det du har sagt.
Jag önskar dig inte en stenfri väg, men att vägen gå.
Jag önskar dig kärlek i rikligt mått och vänner att lita på.

 




Hela söndagen bara flög iväg! Mesta tiden gick åt till att leka med alla nya leksaker. Jag byggde duplo med pappa. Vi gjorde eiffeltorn och rymdfarkoster. Han är en hejjare på lego han. Jag körde färja och lastbil och lekte med bilar i mitt parkeringshus. Jag "obba obba obbade" med mina verktyg och hade både båtar och boskap med mig i badet på kvällen :) Ja, det var fullt upp från morron till kväll!




Leave a Reply.