Picture
Nu var det allt bra längesen jag bloggade men jag har haft så fullt upp hela sommaren. Jag har varit i Borås och firat midsommar och gått på djurparken där. När det har varit fint väder har jag legat på stranden eller vid poolen..  Jag har även varit i Kalmar och hälsat på farmor & Egon och träffat mina tjej-kusiner och faster Sanna, varit på Liseberg med mamma, pappa, mormor, morfar och mina pojk-kusiner... Sen har jag haft min farbror Sebastian på besök också..
Tyckte sommaren gick alldeles för fort... Så jag bestämde mig för att förlänga den en smula. I lördags tog jag flyget till Mallorca. Mamma & pappa fick också följa med för jag behövde ju ändå nån som kunde skjutsa mig till och från flygplatsen. Vi landade sent på lördags kvällen och var inte framme vid hotellet förrens mitt i natten. Då satte jag genast igång att städa hotellrummet. Det var inte smutsigt på nåt vis.. Det är ju bara så roligt att få sopa och moppa golv...

Picture
Igår var det strålande sol och vi spenderade hela dagen på den långa, kritvita stranden. Bada, bygga sandslott, äta glass, bada lite till... jag trivs som fisken i vattnet och strålar ikapp med alla dom andra solstrålarna! ;)
Även idag har det varit fint väder och jag har hunnit med både stranden på förmiddan och hotellpoolen på eftermiddagen. På kvällen var vi på restaurang och åt. Fisk och sen jordgubbar till efterrätt. Vi var på restaurang igår med fast då sov jag. Det tar på krafterna att ha semester, finns så mycket roligt att hitta på hela tiden..

Picture

I morron ska jag åka på marknad i Alcúdia efter frukost och det ska bli spännande! Jag har lärt mig att säga "Hola" så jag kan ju konversera lite med byborna... Pappa har lärt mig att säga "puta" också. Men det får jag inte för mamma... Ett annat nytt ord som jag ofta säger är "bubblor". När jag vill ha vatten med bubblor i... Här får man ju inte dricka vattnet ur kranen..

Glöm inte att gå in och rösta på mig i tävlingen på pixiekids webshop! Här är en direktlänk till tävlingen:

Bästa sommarbilden!




Leave a Reply.